Trzej aktorzy, grający uciekających więźniów - w tym Clint Eastwood - podczas niebezpiecznych scen nie mieli kaskaderów. Sami schodzili po więziennych murach i do wody. Fred Ward i Jack Thibeau zostali wybrani do filmu specjalnie ze względu na warunki fizyczne. Podczas sceny ucieczki przez wodę reżyser dwukrotnie miał wrażenie, że obaj zginęli w zdradzieckich prądach wodnych.
Łóżko Franka Morrisa (Clint Eastwood) w pewnych scenach jest po prawej stronie celi, zaś w innych - po lewej.
Wieża Mount Sutro, którą widzimy na początku filmu, została ukończona w 1972 roku, podczas gdy akcja filmu dzieje się w roku 1960.
Podczas posiłku, po scenie z "wypadkiem" Doca (Roberts Blossom), na tacy z obiadem Morrisa (Clint Eastwood) jest cały ziemniak. Po rozmowie ze strażnikiem ziemniak jest pocięty na kawałki.
Kiedy Wolf (Bruce M. Fischer) zbliża się do Franka Morrisa (Clint Eastwood) z nożem w scenie bójki na spacerniaku, kapelusz Wolfa pojawia się i znika między ujęciami.
Kwiatek, który strażnik zauważa po ucieczce więźniów pod koniec filmu leży na samej granicy wody. Jednak, gdy strażnik podchodzi, by go podnieść, dzieli go od wody taki dystans, że spokojnie siada na suchym piasku.
Pod koniec filmu już po ucieczce więźniów, gdy strażnik więzienny rozgląda się za nimi po Angel Island, sąsiedniej wyspie, widzimy widok na San Francisco. W panoramie miasta wyraźnie widać budynek w kształcie piramidy, który powstał dopiero pod koniec lat 70. podczas gdy akcja filmu dzieje się w roku 1960.
Podczas gdy naczelnik rozmawia w swoim biurze z Morrisem (Clint Eastwood), kamera przez chwilę przypadkiem łapie dziurę w suficie. Wtedy też wyraźnie widać mikrofon.
Gdy w więzieniu na Alcatraz strażnicy prowadzą nagiego Franka Morrisa (Clint Eastwood) do jego celi, widzimy go od tyłu. Po chwili jest krótkie ujęcie, w którym ma wokół bioder obwiązany biały ręcznik, jednak w kolejnym ujęciu Morris znów idzie nago. Wkrótce dociera do swojej celi, ale w tym ujęciu, na jego biodrach znów widzimy ręcznik.
Frank Morris (Clint Eastwood) wystawia przez kraty rękę z lusterkiem, by ze swojej celi widzieć, czy zbliża się strażnik. Trzyma lusterko pod takim kątem, że na ekranie my, jako widzowie widzimy korytarz, ale on w celi nie mógłby go zobaczyć.
Zbliżenie ręki Doca (Roberts Blossom) po tym, jak odcina sobie palce ujawnia, że to proteza. Można zauważyć, że odcięte palce są z gumy i nie mają paznokci.
Na reflektorze, przy pomocy którego straż przybrzeżna szuka nocą zbiegów z więzienia widnieje czerwony ukośny pas. To symbol, którego zaczęto używać w roku 1967, podczas gdy akcja filmu dzieje się w roku 1960.
Na promie łączącym więzienie z San Francisco kręci się radar. Podobne radary wynaleziono w latach 70., podczas gdy akcja filmu dzieje się w roku 1960.
Pozycja ręki strażnika trzymającego kwiatek w ostatniej scenie filmu ciągle się zmienia pomiędzy ujęciami.
Kolega z bloku więziennego Franka Morrisa (Clint Eastwood), Charlie Butts (Larry Hankin) zajmuje nie zawsze tę samą celę.
Gdy Butts (Larry Hankin) przeciska się przez wentylator w scenie ucieczki, ułożenie jego ramion ciągle się zmienia pomiędzy ujęciami.
Na więziennym spacerniaku, gdy Doc maluje i rozmawia z Frankiem Morrisem, płótno obok nich pojawia się i znika. Natomiast plamy mokrej farby po lewej stronie płótna raz są większe, a raz mniejsze.
Postać Englisha (Paul Benjamin) oparta była na osobie więźnia imieniem Clarence Carnes. W rzeczywistości jednak Carnes był Indianinem z plemienia Czoktawów, a nie Amerykaninem afrykańskiego pochodzenia.
Gdy rozmawiając z Morrisem (Clint Eastwood) strażnik upuszcza obcinacz do paznokci na spodek – leży tam jeszcze jeden obcinacz i obydwa są zamknięte. W kolejnym ujęciu, gdy jeden z przyrządów zniknął, bo zwinął go Morris, drugi nagle jest otwarty.
Zdjęcia do filmu zrealizowano na wyspie Alcatraz, nad Zatoką San Francisco, w Los Angeles i San Francisco (Kalifornia, USA).
Film kręcono w czasie kiedy więzienie było już od dawna zamknięte, przez co potrzeba było niemal 30 kilometrów kabla, żeby podłączyć więzienie do miejskiej elektryczności.
W monologu otwierającym film, strażnik więzienny mówi o swoich poprzednikach, w tym o "Johnsonie". Najprawdopodobniej ma na myśli Jamesa A. Johnstona (z "T" w nazwisku, którego nie wymawia). Johnston był strażnikiem na Alcatraz gdy je otwierano w roku 1934, aż do przejścia na emeryturę w roku 1948.
W programie "Pogromcy mitów" udowodniono, że ucieczka mogła się udać. Odtworzono całą ucieczkę, wraz z użyciem identycznych materiałów, do jakich dostęp mieli skazańcy. Użyto również takich samych płaszczy przeciwdeszczowych do zrobienia pontonów i choć na wodzie były one trudne do opanowania, dopłynęły do brzegu. Nie był to brzeg wyspy Angel Island, ale the Marin Headlands.
Prawdziwego Franka Morrisa i braci Anglin po ucieczce w roku 1962 rzekomo odebrała motorówka. Straż brzeżna potwierdza, że łódź bez świateł wpłynęła tej nocy do zatoki, a strażnicy więzienni parę miesięcy później dostali niepodpisaną pocztówkę z Brazylii. Tym niemniej, wobec faktu, że poczta i wszystkie rozmowy więźniów były monitorowane przez straż więzienną, zorganizowanie pomocy z zewnątrz w ucieczce byłoby niemożliwe.
Postać Charleya Buttsa (Larry Hankin) oparta była na osobie więźnia Allena Westa, który wraz z Frankiem Morrisem i braćmi Anglin planował ucieczkę w 1962 roku. W rzeczywistości West nie przestraszył się i nie zrezygnował z ucieczki jak filmowy Butts, ale próbując wydostać się z celi przez wentylator i wykopany przez siebie otwór, odkrył, że drogę blokuje mu metalowy pręt. Pozostali trzej więźniowie zmuszeni byli uciekać bez niego.
Łodzi, którą odstawiono Morrisa (Clint Eastwood) na wyspę Alcatraz na początku filmu ("M/V Warden Johnston" nazwanej na cześć pierwszego strażnika więzienia na Alcatraz) rzeczywiście używano do transportowania skazańców. Zbudowali ją więźniowie z Waszyngtonu specjalnie do tego celu i używano jej przez cały okres działalności zakładu karnego na wyspie. Twórcy filmu wypożyczyli łódź od ówcześnie używającego ją zespołu Sea Scout w Redwood City w Kaliforni. Odpowiedzialny za łódź, tak w rzeczywistości jak i w filmie, był Gary Warren - wymieniony w napisach końcowych jako jeden ze strażników.
Odwiedzając wyspę Alcatraz można zwiedzić cele znanych z filmu więźniów - Franka Lee Morrisa (Clint Eastwood), Johna Williama Anglina (Fred Ward) i jego brata Clarence'a (Jack Thibeau). To cele numer 138, 140 i 144 w bloku B ("Michigan Avenue"). Zdjęcia do filmu nakręcono jednak w innych celach, w bloku C.
Studio The Paramount Pictures wyłożyło pół miliona dolarów na koszta związane z przywróceniem budynkowi więziennemu stanu i wyglądu z roku 1963 - m.in. kabli (ponieważ stare skorodowały) czy zmywalnych farb do kamuflażu i namalowania graffiti, imitującego malunki Indian. Graffiti po zakończeniu zdjęć do filmu zmyto, ale wiele ze zmian pozostało.
Ekipie filmowej tak przeszkadzali turyści, odwiedzający wyspę Alcatraz, że większość zdjęć wykonano nocą, gdy wyspa jest zamknięta dla zwiedzających.
Strażnik, którego nazwiska nigdy w filmie nie wymieniono, wspomina o swoich poprzednikach "strażniku Johnstonie i Blackwellu". Blackwell rzeczywiście był strażnikiem w czasie ucieczki Franka Morrisa. Bezpośrednich odniesień do nazwiska strażnika wystrzegano się, by uniknąć ewentualnych konsekwencji prawnych.
W ciągu 29 lat działania więzienie na wyspie Alcatraz, podjęto jedynie 14 prób ucieczki z niego. Z 39 uciekinierów schwytano 26, zaś siedmiu zastrzelono, trzech utonęło, a o trzech kolejnych nigdy więcej nie słyszano. O nich właśnie opowiada film.
Słodką wodę, której użyto w rozpoczynającej film scenie z deszczem transportowano łodzią. Słona woda zniszczyłaby drogi sprzęt.
Reżyser Don Siegel odwiedził więzienie na wyspie Alcatraz, gdy jeszcze funkcjonowało jako zakład karny. Wizyta ta była badaniem do wcześniejszego filmu o życiu więziennym, zrealizowanego 25 lat wcześniej: "Riot in Cell Block 11".
Incydent, w którym Doc (Roberts Blossom) odcina sobie palce oparty był na prawdziwym zdarzeniu: w roku 1937 więzień Rufe Persfal, rozwścieczony regułą bezwzględnego milczenia, odciął sobie palce w nadziei, że dzięki temu zostanie przeniesiony z więzienia na wyspie Alcatraz.
Zdjęcia do filmu kręcono od 16 października 1978 roku do stycznia 1979 roku.